-------

SELAMAT DATANG KE BLOG IKLAN PERCUMA --> sila klik sini untuk info **pelaburan**

IKLAN PERCUMA

MASUKKAN BLOG ATAU URL ANDA DISINI .
ShoutMix chat widget

PENDAFTARAN EMAIL KE 100 AKAN MENERIMA TOP UP RM10.CEPAT PENDAFTARAN MASIH DIBUKA.

DAFTAR EMAIL ANDA DISINI UNTUK MENDAPAT IKLAN TERKINI

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Home » , , » Turki larang pesawat Israel guna ruang udara

Turki larang pesawat Israel guna ruang udara

aku rasa berita ni la yang di tunggu2 oleh kita semua umat islam seluruh dunia.AL-HAMDULILLAH,Turki dah mula buat sekatan udara kat Israel.padan muka LAKNATULLAH tu,ini sebagai permulaan bagi semua pemimpin2 dunia untuk buka mata dan telinga, harap ada lagi langkah drastik bagi membendung kezaliman israel ni,aku harap lepas ni Malaysia pulak buat sekatan udara dan pelabuhan .insyaALLAH.


ANKARA: Turki semalam melarang tentera Israel menggunakan ruang udara negaranya selepas kejadian kapal misi bantuan kemanusiaan ke Gaza diserang komando negara itu yang mengorbankan sembilan orang, bulan lalu.

Pengumuman itu dibuat Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan selepas wujud tekanan supaya kedua-dua negara melihat semula hubungan yang pernah terjalin sebelum ini.


Dalam serangan komando Israel ke atas kapal misi Gaza itu, lapan yang maut adalah warga Turki dan seorang lagi memiliki dua kerakyatan iaitu Turki dan Amerika Syarikat.

mereka (Israel) memohon keizinan Poland untuk menggunakan ruang udaranya pada hari pertama selepas kejadian serangan 31 Mei lalu.
"Bagaimanapun, mereka (Israel) tidak diberi kebenaran," kata Erdogan kepada pemberita selepas pulang daripada menghadiri Sidang Kemuncak G-20 di Kanada.

Sementara itu, agensi berita The Anatolia yang memetik Erdogan di Toronto selepas tamat sidang kemuncak itu bahawa negaranya sudah menutup ruang udaranya kepada Israel. - AFP

sumber berita harian online.

bagi sikit komen kat bawah ni atas perkara ni.apa pendapat korang semua....

2 comments:

Related Posts with Thumbnails