-------

SELAMAT DATANG KE BLOG IKLAN PERCUMA --> sila klik sini untuk info **pelaburan**

IKLAN PERCUMA

MASUKKAN BLOG ATAU URL ANDA DISINI .
ShoutMix chat widget

PENDAFTARAN EMAIL KE 100 AKAN MENERIMA TOP UP RM10.CEPAT PENDAFTARAN MASIH DIBUKA.

DAFTAR EMAIL ANDA DISINI UNTUK MENDAPAT IKLAN TERKINI

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Home » , , » Tips mendapat iklan dari Nuffnang

Tips mendapat iklan dari Nuffnang

Blog anda tidak memaparkan iklan?
Iklan Nuffnang tidak keluar?

Untuk memastikan iklan keluar, pastikan anda membuat analisis tentang pengiklan Nuffnang. Oleh itu, 'blog walking' juga penting untuk memastikan iklan mana yang keluar di blog orang lain. Tujuannya ialah untuk mengetahui jenis iklan apa yang terdapat di Nuffnang. Kita tidak tahu siapa yang mengiklan dengan Nuffnang.

Setelah kita tahu jenis-jenis pengiklan yang ada, bolehlah membuat entry yang yang berkaitan. Ini kerana iklan yang akan terpapar adalah berkaitan dengan entry blog kita. Contoh pengiklanan yang ada sekarang ialah telekomunikasi, contact lens, kesihatan, pelancongan, laman sosial dan lain-lain lagi. Untuk mendapat iklan-iklan jenis ini, tajuk dan post entry mesti berkaitan dengan jenis-jenis pengiklanan di atas.

Teknik ini sama dengan keyword yang digunakan untuk mendapat bayaran tinggi dari pengiklanan google. Bagi pengiklanan google, webmaster akan mencari keyword yang mahal untuk dijadikan keyword post laman web. Dengan ini, pendapatan yang diterima lebih tinggi.

Selain itu, jumlah pengunjung juga adalah penting kerana lebih ramai pengunjung melawati blog anda, lebih banyak peluang untuk pelawat klik iklan anda. Pastikan iklan ditelakkan di tempat-tempat yang strategik dan mudah dilihat. Harus diingat, aktiviti klik-klik iklan dengan sengaja untuk mendapat pendapatan adalah diharamkan. Klik iklan sepatutnya terjadi apabila pelawat benar-benar tertarik dengan iklan tersebut. Ini demi kebaikkan pihak "advertiser" dan juga "publisher" yang mana kedua-dua pihak menerima faedah bersama.

Didapati juga iklan Nuffnang banyak keluar di waktu malam dan tengah malam. Oleh itu, cuba juga cari topik-topik yang pelawat-pelawat malam suka baca seperti kisah cinta, lawak, tips-tips dan sebagainya. Ini kerana pelawat-pelawat malam pasti akan mencari topik-topik yang menyegarkan untuk waktu malam.

sumber -: http://www.gnesop.com/2010/05/tips-mendapat-iklan-dari-nuffnang.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails