-------

SELAMAT DATANG KE BLOG IKLAN PERCUMA --> sila klik sini untuk info **pelaburan**

IKLAN PERCUMA

MASUKKAN BLOG ATAU URL ANDA DISINI .
ShoutMix chat widget

PENDAFTARAN EMAIL KE 100 AKAN MENERIMA TOP UP RM10.CEPAT PENDAFTARAN MASIH DIBUKA.

DAFTAR EMAIL ANDA DISINI UNTUK MENDAPAT IKLAN TERKINI

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Home » » The fastest Car in the World

The fastest Car in the World

Bugatti Veyron 16.4



-Bugatti Veryron ,kereta terpantas dunia abad ini.kereta berkelajuan tinggi diatas jalanraya .memiliki 1001 kuasa kuda(h/p).menggunakan kuasa enjin veyron dengan 16 silinder.serta mengabungkan dua enjin v8 dalam satu engkol.

-W16 POWERPLANT ini menggantikan 8.0 liter dan sepuluh ciri radiator untuk segalanya dari mesin pendingin untuk sistem pendingin hawa.

-enjin veyron berharga $ 1.4juta ini akan mencapai kelajuan tertinggi 253 mph .kelajuan dapat bertahankan selama 12 minit sebelum semua bahan bakar itu hilang. kuasa dihantar ke trotoar melalui four-wheel-drive dan tujuh kelajuan dual-kopling automatik transmisi manual.

-bugatti veyron dapat mencapai 60 mph hanya dalam 2.5 saat, 100 mph dalam 5.5 saat, dan 150 bsj dalam 9,8 saat. sehingga 200 bsj memerlukan 18.3 saat, dan 250 mph memerlukan 42.3 saat.

-kunci khas diperlukan untuk "membuka" top speed veyron's 250 + mph. kereta tersebut kemudian menurun menjadi hanya 3.5 inci dari tanah. Sebuah spoiler hidrolik meluas dengan kelajuan, dan juga dapat berfungsi sebagai brek udara.

-berat sekitar 4.160 lbs.

1 comment:

Related Posts with Thumbnails