-------

SELAMAT DATANG KE BLOG IKLAN PERCUMA --> sila klik sini untuk info **pelaburan**

IKLAN PERCUMA

MASUKKAN BLOG ATAU URL ANDA DISINI .
ShoutMix chat widget

PENDAFTARAN EMAIL KE 100 AKAN MENERIMA TOP UP RM10.CEPAT PENDAFTARAN MASIH DIBUKA.

DAFTAR EMAIL ANDA DISINI UNTUK MENDAPAT IKLAN TERKINI

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

tornado aneh



tornado ni mungkin susah nak jumpa ataupun memang xda.tapi kalau ada kan ke bagus.senang sikit nak buat rumah....selamat menonton.

kalau dah panjang umur



sekali seumur hidup.mungkin tiada kali kedua...

terma dan syarat

Anda ingin menjual produk atau ada perkhidmatan yang hendak di iklankan.
iklankan disini.percuma.

sila email kepada :
iklan_percuma1@yahoo.com

*emailkan gambar yang hendak dipamirkan.maksimum 3 gambar satu iklan.
*nyatakan nama anda ,no tel,email,harga produk serta lokasi anda dan sedikit info tentang produk atau perkhidmatan anda
*link url web/blog anda jika ada
*produk atau perkhidmatan anda akan disiarkan selama 2 bln.

ataupun jika anda ingin menghantar artikel menarik diblog anda sila emailkan tajuk post dan entri secara ringkas dan sertakan url blog/web anda.

jangan lupa bg nama dan email utk tujuan pemberitahuan sekiranya artikel anda sudah saya masukkan.sekurg2nya dpt meningkatkn traffic.


iklan anda akan disiarkan dalam masa 24jam.anda akan diberitahu melalui email jika iklan anda sudah disiarkan.
terima kasih.

contoh iklan 



-komputer untuk dijual pada harga yang berpatutan.cepat stok terhad.
jika anda tempah sekarang ,ada hadiah menarik menanti anda.

-harga rm1200

-sila berhubung dengan saya ikmal hizat

-0122225465

-email ikmal@yahoo.com

-lokasi sepang

 




Punca Penyakit Jantung - Benarkah Kolesterol?

 
Saban hari kita diingatkan mengenai bahaya kolesterol, antaranya ia merupakan punca penyakit jantung. Statistik menunjukkan bahawa penyakit jantung adalah pembunuh nombor satu di Malaysia. Bilangan kematian akibat penyakit jantung di hospital Kerajaan pada tahun 2005 adalah 5,247 orang. Seperti saya, anda juga tentu percaya bahawa kolesterollah punca penyakit jantung.

Kita semua tahu yang kolesterol HDL adalah baik dan kolesterol LDL tidak baik. Kita juga tahu bahawa kolesterol LDL akan terkumpul di dinding arteri dan menyebabkan penyempitan pembuluh darah. Kolesterol HDL datang untuk membersihkan dinding arteri dari kolesterol LDL. Kita juga diberitahu semakin rendah nisbah antara jumlah kolesterol berbanding kolesterol HDL, semakin rendah risiko kita mendapat penyakit jantung.

Tahukah anda bahawa kolesterol LDL sebenarnya bukan tidak baik. Kolesterol LDL dalam keadaan asal adalah baik. Badan kita memerlukannya untuk membina membran sel, bahagian sel yang lain dan berbagai-bagai hormon. Sekiranya kita tidak mendapat cukup kolesterol LDL dari makanan, badan kita sendiri akan membuat kolesterol tersebut. Yang menjadi masalah adalah kehadiran radikal bebas, yang menukar bentuk (mengoksida) kolesterol LDL dan menjadikannya tidak baik. Bekalan anti-oksidan yang cukup akan menyelesaikan masalah tersebut. Anda tidak memerlukan ubat yang mahal untuk menurunkan paras kolesterol LDL dalam tubuh anda.

Anda mungkin terkejut atau tidak percaya jika saya katakan kolesterol bukan penyebab penyakit jantung seperti yang selalu digambarkan oleh media. Mengikut kajian, penyebab sebenar penyakit jantung adalah radang pembuluh darah. Kajian yang diterbitkan dalam New England Journal of Medicine keluaran 23 Mac 2000, menunjukkan lebih separuh dari mereka yang mendapat serangan jantung mempunyai paras kolesterol yang normal. Penemuan ini merupakan satu revolusi dalam rawatan dan pencegahan serangan jantung. Daripada berusaha untuk menurunkan paras kolesterol anda sepatutnya mencari jalan bagaimana untuk mengurangkan punca yang menyebabkan radang pembuluh darah. Cara ini boleh memberi kesan besar dalam pencegahan dan pemulihan penyakit jantung.

Kolesterol LDL bukan satu-satunya penyebab masalah radang pembuluh darah. Penyebab utama radang pembuluh darah adalah sesuatu yang dipanggil homosistein dan radikal bebas. Masalah hanya akan timbul apabila kolesterol LDL dioksida oleh radikal bebas. Tanpa radikal bebas, kolesterol LDL tidak akan bertukar menjadi tidak baik. Pernahkah anda mendengar tentang homosistein? Homosistein adalah bahan yang terhasil ketika tubuh kita menghadam makanan, sama seperti radikal bebas. Masalah akan timbul apabila jumlah homosistein yang dihasilkan adalah berlebihan. Dianggarkan lebih kurang 15% dari semua serangan jantung dan strok di seluruh dunia hari ini disebabkan oleh paras homosistein dalam darah yang tinggi.

Pada tahun 1990, kajian oleh Profesor Dr. Stampfer dari Harvard Public Health School mendapati bahawa sedikit sahaja peningkatan dalam paras homosistein boleh menyebabkan peningkatan risiko mendapat penyakit jantung sebanyak tiga kali ganda. Dalam New England Journal of Medicine keluaran Februari 1995 pula, Dr. Jacob Selhub, Ph.D., melaporkan bahawa paras homosistein dalam darah yang tinggi akan meningkatkan risiko penyempitan dua arteri yang membekalkan darah ke otak (yang akan menyebabkan strok). Selain dari itu Dr. Selhub juga melaporkan bahawa pesakit yang mempunyai paras homosistein yang tinggi juga mempunyai paras asid folik, vitamin B12 dan vitamin B6 yang rendah dalam tubuh mereka.

Kalau dulu dipercayai bahawa punca penyakit jantung dan strok adalah kolesterol, kajian-kajian dijalankan di abad ke 21 telah membuktikan bahawa homosistein merupakan puncanya. Namun begitu kita tidak perlu bersusah hati kerana masalah tersebut dapat diatasi dengan mengambil bekalan anti-oksidan, asid folik, vitamin B12 dan vitamin B6 yang cukup.

Rujukan:

  Buku "What Your Doctor Doesn't Know About Nutritional Medicine May Be Killing You (Apa Yang Doktor Anda Tidak Ketahui Mengenai Ubat Pemakanan Mungkin Membunuh Anda)" karangan Dr. Ray Strand, seorang doktor perubatan.

Beliau menulis buku tersebut selepas mengkaji lebih dari 1,300 kajian klinikal yang diterbitkan di dalam jurnal perubatan terkenal. Apa yang mendorong beliau membuat kajian tersebut adalah setelah melihat isterinya, Liz, sembuh dari penyakit fibromialgia apabila mengambil pemakanan tambahan tertentu. Pakar perubatan tidak berjaya menyembuhkan penyakit Liz dan  Dr. Strand sendiri tidak tahu apa yang beliau boleh lakukan untuk menolongnya. Melihat keadaan isterinya yang begitu menderita dan tiada apa lagi yang beliau boleh lakukan, beliau pun membenarkan Liz mencari rawatan alternatif.
 

Cerita Nyata yg Unik & Aneh

 Kejadian sehari-hari di NurSyifa' ternyata melahirkan cerita-cerita yang unik dan seringkali aneh tapi nyata,

Inilah beberapa diantaranya, bila anda tidak percaya, silahkan saja datang dan lihat sendiri kejadiannya.

Terapi Islami Nur Ilahi dan Nur Syifa ternyata bisa mewujudkan berbagai kejadian yang sungguh luar biasa dan menakjubkan.


Bapak yg tadinya lumpuh karena stroke itu, tiba-tiba sembuh, bangkit dan langsung memimpin Sholat jadi Imam.


Seorang bapak berumur lk. 35-an tahun bertongkat kayu, dipapah, digotong oleh tiga orang masuk keruang tunggu, dengan berjalan tertatih-tatih...kesusahan.
     Sepanjang waktu menunggu, bapak itu merintih kesakitan, pengantarnya waktu ditanya menceritakan bahwa sejak tiga hari yang lalu kena stroke dan separo badan (bagian kiri tangan dan kaki) lumpuh, dan selama tiga hari itu belum tidur, sehingga terlihat matanya kuyu, dan badannya lemas sekali.

      Tiba giliran bapak itu.........., tiga orang kembali memapah dan menduduk-kanya di kursi pengobatan.

      Bapak itu kemudian diterapi oleh bu Hajjah Retno Dewi selama lk. 20 menit.

      Selesai diterapi oleh bu Dewi, sang bapak disuruh berdiri, tentu saja si bapak menolak karena beberapa waktu yang lalu sakitnya bukan main dan hampir separo badan tidak bisa digerakkan.

      Karena dipaksa, sang bapak kemudian terpaksa menjejak-jejakkan kakinya dengan ragu-ragu (apakah bisa atau tidak digerakkan), ternyata timbul keajaiban, karena sang bapak bisa bangun, berdiri dan langsung bisa berjalan kekamar mandi untuk berwudlu. Alhamdulillah....

      Terlihat sang Isteri berlinang airmata kebahagiaan melihat suaminya mendadak sembuh kembali, terbayang penderitaan sang suami selama tiga hari tidak tidur dan sepanjang hari merintih kesakitan.

      Bahkan setelah itu terlihat sang suami sholat di Mushola Nur Syifa' dan sedang jadi Imam, memimpin sholat.
      Bila Allah SWT menghendaki Sembuh, maka sembuhlah sang bapak........
      Kemudian sang isteri sujud dan menangis kepada Allah SWT bersyukur atas kesembuhan yang telah diberikan-NYA kepada sang suami.

sumber : http://www.pengobatan.com

Cerita Nyata yg Unik & Aneh

test

Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
Pakcik : Boleh aje...
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa....yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?
Pakcik : Yang hitam pun sama.....

sekadar untuk santai.selamat berhibur semua.

BACA ARTIKEL DAN TERIMA BAYARAN.

HANYA DGN BACA ARTIKEL YANG DIBERI ANDA AKAN DAPAT BAYARAN.
KERJA MUDAH BUKAN!
PROSES PENDAFTARAN ADALAH PERCUMA.!!

DAFTAR SEKARANG DAN MULA BACA ARTIKEL SETIAP HARI.

readbud - get paid to read and rate articles

PEMBAYARAN MENGGUNAKAN AKAUN PAY PAL.
JIKA MASIH BELUM ADA AKAUN .BOLEH BUKA DISINI.


Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.


SILA LIHAT VIDEO INI TENTANG READBUD...READBUD BUKAN SCAM.TETAPI BENAR.


benar atau tidak tak salah mencuba kan.x rugi apapun.

dah potong ke belum????

cara-cara penggunaan notebook

jom tonton beramai2



Leave Your Sleep (2CD)

ORANG ARAB KECEK KELATE

http://www.youtube.com/watch?v=DTZlut4ngYA&feature=player_embedded

p/s: banyak kali jugak aku tonton video ini. Masa tuh tengah study week. Bukan apa, ustaz itu sweet dan bijak! Enjoy! *gatai na cik mas ni...*

SUMBER : MASTURAH IDRUS

RM100B…Giliran Pak Lah ‘Tutuh’ Mahathir

Kebiasaannya Mahathir yang selalu menutuh Pak Lah. Dahlah terduduk Pak Lah kena tutuh perihal pentadbirannya dulu, ditutuh lagi sehingga tersemban pula.Mengenai dakwaan Barry Wain, penyelewengan berjumlah RM100 bilion oleh Dr Mahathir melalui bukunya Malaysian Maverick: Mahathir in Turbulent Times boleh diambil kesempatan oleh Pak Lah untuk menutuh Mahathir pula.Namun, tutuhan Pak Lah tak akan bermaya,...

BACAAN LANJUT http://www.ek-ele.co.cc


4LIFE UNTUK UNTUK ANDA

Dengan 4Life,
anda bersama sebuah Syarikat yang Hebat

4Life percaya di dalam membangunkan masyarakat menerusi Sains, Kejayaan dan Perkhidmatan. Jadi, tidak kira apa yang dicari — kesejahteraan yang hebat, kebebasan masa dan kewangan yang tiada tandingannya, atau peluang untuk membawa perubahan kepada dunia — dengan 4Life™, anda bersama sebuah syarikat yang hebat.

MAKLUMAT LANJUT : http://kamarsite.webstarts.comBreach of Trust

Sistem Network Matrix ...RM30 ONLY

Apa yang membuat kami lebih baik dibandingkan yang lain ?

International Randomizer

Untuk pengunjung tanpa sponsor, sistem secara auto akan mengambil paid member untuk menjadi sponsornya.

Dan ini memberikan kesempatan bagi anda untuk mendapatkan downline percuma .

Guaranted Earnings Setiap member akan menghasilkan
RM 6,008.00 dengan mengisi forced matrixnya.

MAKLUMAT LANJUT : NETWORKING BUSINESS TODAY

SyiRia Corak yg comel2



memperkenalkan....TUDUNG SYIRIA CORAK....promote!!promote!!!hehehe ma akan upload byk lg tudung syiria mcam kt atas nieh....ala2 tudung NUR KASIH tp di syiriakan hahaha..rusak bahase....:P tidak ketinggalan jugak syiria plain...byk sgt br ambik stock....maybe esok or lusa ma akan upload..nantikan kemunculannye.....ceewwaaahhh...hehehe

MAKLUMAT LANJUT : http://dermagadotnet.blogspot.com

KLIK IKLAN ANDA DIBAYAR


Malaysian PayPerClick


jom sertai saya.tengok iklan dapat wang.sungguh mudah.tiada sebarang pembayaran dikenakan.semuanya percuma .daftar sekarang dan lihatlah hasilnya.

sila klik sini>>KLIK DAN JANA WANG.

SELAMAT MENCUBA.

SERTAI GROUP SAYA DI FACEBOOK


Malaysian PayPerClick
Related Posts with Thumbnails